19 Aralık 2011

HAVUÇLU NEMLİ KEK





Hafta sonunun biriken tarifleri ile herkese merhaba...

Sosyete mantısı, elmalı kurabiye, havuçlu nemli kek... Bu tarifleri çoğu kişi eminim çok iyi biliyordur. Ama ben her tarifin bloğumun içinde olmasını istiyorum. Bu nedenle de basit, zor ayrımı yapmıyorum. Belki yemek yapmaya yeni başlayanlar vardır aramızda :))) Onlara yardımcı olması dileğiyle...

Havuçlu ıslak kek, Hafif Tarif sitesinden. Görseli çok hoşuma gittiği için denemeğe hemen koyuldum. Ve hislerimde de yanılmadığımı bir kez daha anladım.

12 adet

Malzemeler:

2 adet yumurta
3/4 su bardağı toz şeker
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı ince rendelenmiş havuç
Yarım su bardağı iri doğranmış ceviz
Yarım çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı tarçın
1 su bardağı un
Yarın çay kaşığı toz zencefil
1/2 çay kaşığı karbonat

Yumurta ve şeker iyice çırpılır. Un, tuz, karbonat, tarçın ve zencefil bir kapta karıştırılır. Eleyerek karışıma eklenir ve çırpmaya devam edilir. Sıvı yağda eklenip karıştırmaya devam edilir. Havuç ve ceviz karışıma konulup tahta kaşık ile iyice karıştırılır. Top kek kalıplarına 3/4 oranında doldurulur. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 15 dk. pişirilir. Üzerine arzuya göre labneli krema hazırlayabilirsiniz. 1 paket labne mikser ile 2-3 dk. çırpılır. 5 yemek kaşığı şeker ve1 paket vanilya eklenip şeker eriyene kadar çırpmaya devam edilir. İsterseniz kaşık ile ya da sıkma torbası ile keklerin üstü süslenir. Afiyet olsun...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...