3 Ekim 2011

SUSAMLI SİMİT - TUZLU KURABİYE

   Kendimi mutfağa attım ve hamur yoğurmaya koyuluverdim. :)) Tuzlu minik simitler yapmaya karar verdim. Elimde ki susam bitince de arta kalan hamuru şekilli kesip üzerine yumurta sarısı ve çörek otu koyarak yaptım. Böylece aynı hamurdan iki farklı görünümde tuzlu kurabiye ortaya çıktı. Akşamdan buzdolabı poşetine koyup ağzını kapatmıştım. Sabah poşeti açtığımda aynı gevreklik devam ediyordu :)) Çok güzel bir tarif aynı pastane kurabiyesi gibi oluyor.




Malzemeler:

1 paket oda sıcaklığında margarin
1 adet yumurta (sarısı içine, akı dışına)
1 çay bardağı mısır özü yağı
2 çorba kaşığı yoğurt
1 çorba kaşığı mahlep
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
3,5 su bardağı un
Susam (üzeri için)

Hazırlanışı:

Margarini, yumurta sarısını, sıvı yağı ve yoğurdu yoğurma kabına alıp elimizle karıştırıp birbirine özleşmesini sağlayalım. Daha sonra tuz, kabartma tozu ve mahlebi küçük bir kasede birbirine karıştırın ve karışıma ekleyin. Ben 3,5 su bardağı unu azar azar yoğurdukça ekledim. Birden bütün unu dökmeyin. Belki siz 3 su bardağında kıvamı yakalarsınız. (Bardağınızın ölçüsü çok az fark edebilir çünkü) Kulak memesi kıvamı yakalayana kadar yoğuralım.(Yoğurma işlemini köfte yoğurur gibi yapın. Mayalı hamurlar yumruk ile yoğurulur, kabartma tozu kullanılan hamurlar avucun içinde sıkılarak  :))) Yani benim bildiğim böyle herkesin elinin ayarı, yoğurma şekli farklıdır.) Yoğurulan hamuru minik simitler yapıp önce yumurta akına sonra susama bulayıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizelim. (Yağlı kağıdınız yoksa tepsiyi yağlayıp da yapabilirsiniz. Ben tepsi yıkamasından pek hoşlanmadım için :)) sürekli yağlı kağıt kullanırım.) 170 derece önceden ısıtılmış fırında pişirelim.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...