14 Ekim 2011

ŞEHRİYELİ TAVUK SUYU ÇORBASI

  

     Bu haftayı grip ve boğaz ağrılarıyla geçirdim. Annemin hastayken bize yaptığı tavuk suyu çorbasını hemen yapıverdim kendime. İçine bol limonla sıkılıp içildiğinde öğle iyi geliyor ki. Umarım siz hasta olmadan bu çorbayı yapıp tadına varırsınız :)))

Malzemeler:

1.8 lt tavuk suyu
1 su bardağı tel şehriye
Haşlanıp didilmiş tavuk eti
1 adet kuru soğan
1 tatlı kaşığı tuz

Not: Ben genelde 1 bütün tavuğu haşlıyorum ve çıkan suyun yarısını çorba için kullanıyorum diğer yarısını da kaplara bölerek daha sonra pilavlarda veya başka çorbalarda kullanmak için derin dondurucuda tutuyorum. Haşladığım tavuğunda hepsini didiyorum ve kullanacağım kadarını alıp kalanını yine buzluğa atıyorum. Ama dikkat edin buzluktan çıkarttığınız tavuk için bu işlemleri yapmayın. Yeni aldığınız hiç buzluğa koymadığınız tavuk için bu işlemi yapın. Gerçi bir çok kişi bunu biliyordur ama bir kere daha hatırlatmak istedim. Buzluktan çıkan ürünler çözdürüldükten sonra tekrar buzluğa konulmaz.

Hazırlanışı:

Tavuğumuzu güzelce soğuk su ile yıkıyoruz. Üzerine çıkacak kadar su koyup içine de kabuğunu soyduğumuz soğanı bütün halde atıyoruz. 1 tatlı kaşığı tuz ilavesi yapıp haşlıyoruz. Tavuk haşlandıktan sonra suyun içinden tavuğu başka bir kaba soğuması için alıyoruz. Tavuk suyunu ince delikli bir süzgeçten geçiriyoruz. Çorba tenceremizin içine tavuk suyunu alıp kaynamasını sağlıyoruz. Kaynamaya başlayınca tel şehriyeyi ekliyoruz. Altını hafif kısıp tuzunu ekliyoruz ve şehriyeler şişene kadar pişiriyoruz. Pişmesine 5 dk. kala didilmiş tavuk etlerini ekliyoru ve ocağın altını kapatıyoruz.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...