22 Ağustos 2011

ZEYTİNYAĞLI FASULYE



  Bir yemek bu kadar mı güzel olur? Hem de Çanakkale fasulyesi ile olunca yemeğe doyamazsınız. Canım annem yazlıktan göndermişti. Dolapta tam 1 hafta bekledi beni :)) Ben ona baktım o bana. Çanakkale fasulyesi ya pişirmeye kıyamadım. Altın gibi sakladım. Nitekim misafirlerimize kısmetmiş. Beklemesine rağmen helen dipdiri ve parlaktı. Pamuk fasulye diyorum ben. Buldunuz mu bu tarifi kaçırmayın derim hem ramazan, hem de bu havalarda dolaptan çıkarıp soğuk soğuk yemek mis mis :))

Malzemeler:

Yarım kg kadar fasulye (malum kilosundan çok emin değilim ama klasik bir kayık servisi dolduracak kadardı)
1 çay bardağı zeytin yağ (ajda bardak)
3 orta boy küp doğranmış soğan
4 adet kabukları soyulmuş iri küp halinde doğranmış domates
Yarım yemek kaşığı domates salçası
Yarım yemek kaşığı tatlı biber salçası
1 tatlı kaşığı tuz
8 adet kesme şeker (damak tadınıza göre arttırıp eksiltebilirsiniz)

Yapılışı:

Ben düdüklü tencere kullandığım için tarifi buna göre vereceğim.

Tencerede yağı ve soğanları 3-4 dk. pembeleşene kadar kavuralım. Doğranmış domatesleri ve salçayı (zeytinyağlı yemeklerde salça sevmeyenler olabilir. Bu aşamada isterseniz koymayabilirsiniz. Bol domates ilavesi yaparsınız) ekleyip 2-3 dk. daha kavuralım. Ocağın altını kısmayın hep orta ateşte olsun. Ayıklayıp yıkadığımız fasulyeleri ekleyip karıştıralım. (Ben fasulyelerin sadece başlarını ayıkladım. Çok büyük olmadıkları için ikiye bölmedim. Bütün bıraktım. Siz isterseniz boylamasına ikiye de kesebilirsiniz.) Kesme şekerini ve tuzunu atıp tekrar karıştıralım. Benim domateslerim sulu olduğu için ben hiç su eklemedim. Burada kararı size bırakıyorum. Eğer suyu gözünüze az gelirse 1 çay bardağı su ekleyebilirsiniz. Düdüklünün ağzını kapatıp 20dk. pişmeye bırakıyoruz. Piştikten sonra baktınız suyu biraz fazla tencerenin kapağını kapatmadan harlı ateşte 2-3 dk. kaynatın. Yemek kendine gelecektir :) Yemek piştikten 5-10 dk. sonra servis tabağına alıp dışarıda biraz ılınmasını bekleyelim. Daha sonra servis edeceğiniz zamana kadar dolata muhafaza edin. Afiyet olsun...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...