24 Ağustos 2011

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA


  Yavaş yavaş sonbahara gireceğimiz bu günlerde yaz bitmeden zeytinyağlılarla devam etmek istedim. Devam etmek istedim de aklıma takılan, sizleri yanıltmadan en doğru tarifleri vermek için sürekli araştırma yapıyorum. Zeytinyağlı çok hassas bir konu bence. Araştırmalarım sonucunda gördüm ki çoğu kişi farklı yapıyor. Bir grup zeytinyağlılara salça konulmaz sadece domates konulur diyor. Diğer grup ise salça hafif renk ve tat verir diyor. Kimi kesme şekerini çok abartmayacaksın 3 adet yeter diyor. Kimi şekeri biraz baskın olacak diyor. Barbunyaya patates konulmaz diyen de var. İyice suyunu çektirmen gerek diyen de. Anlayacağınız aklım çoooook karıştı :)) Ben de yemekte salça sevenlerdenim. Biraz da suyu olacak ki ekmek banacaksın dimi :))))) Zeytinyağlı fasulyeme de, barbunyama da koydum. Siz bu yorumlara göre değişiklik yapmakta özgürsünüz. Bu tarifte ben kendi damak tadımı yakaladım.  Ama salçasını biraz daha azaltıp 2 adet domates de rendeleyebilirdim. Bir daha ki sefere böyle deneyeceğim.

Malzemeler:

600 gr barbunya (1 kg barbunya aldım ayıklayınca 600 gr oldu)
1 çay bardağı zeytinyağı (ajda bardak)
1 diş sarımsak rendesi
2 orta boy küp kesilmiş havuç
1 orta boy küp kesilmiş patates
Yarım yemek kaşığı domates salçası
Yarım yemek kaşığı tatlı biber salçası
1 büyük boy küçük küp doğranmış soğan
6 adet kesme şeker (damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz)
1 tatlı kaşığı tuz
600 lt su




 Hazırlanışı:

  İşe ilk önce ayıkladığımız barbunyaları haşlayarak başlıyoruz. Üstünü 3 parmak geçecek kadar su koyup siyah suyu çıkana kadar yaklaşık 15-20dk. kadar haşlıyoruz. Suyunu süzüp musluğun altında hafif sudan geçiriyoruz. Bir kenarda bekletiyoruz. (Dikkat edin barbunyalarınız yarı pişmiş yarı çiğ olmalı.) Daha sonra (ben yine düdüklü kullanacağım) tencereye zeytinyağımızı koyuyoruz. İçine 1 diş sarımsağımızı rendeleyip hafif kavuruyoruz. Soğanlarımızı ilave edip hafif pembeleştiriyoruz. Havuç ve patatesleri ekleyip 7-8 dk. kavuruyoruz. Salçasını ekleyip 1-2 dk. daha çeviriyoruz. Barbunyaları da ilave edip 1dk. kadar daha  kavuruyoruz. Şekerini ve tuzunu koyup karıştırıyoruz. Üstünü 1-2 parmak geçecek kadar su koyuyoruz. Ben ölçü ile koydum 700 lt kadardı. Düdüklünün ağzını kapatıp 12dk. pişmeye bırakıyoruz. Piştikten sonra tencereden hemen kaba boşaltmayın. Kendi kendine tencerede ılınmasını bekleyin. Daha sonra servis kabınıza alıp dolaba kaldırın. Afiyet olsun...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...