11 Kasım 2011

YAŞ PASTA

   
       Pasta kursundan sonra denediğim ilk pastam ile keyfim çok yerinde çok :)) Tek fark şeker hamurlu olmaması. Bir de iç kremasını gene Müge Hanım'ın tarifi olan başka bir krema ile hazırladım. Ve sonuçtan çok memnun kaldım. Bundan sonraki pastalarımda kesinlikle kullanacağım bir krema tarifi. Ve gelelim asıl olaya, bütün aile doğum günü pastalarının artık benim sorumluluğumda olduğunu söylüyor. Bir yandan seviniyorum bir yandan da stres yapıyorum. Eeee artık güzel de olsa kötü de olsa sonuçlarına katlanacaklar değil mi :))

Pandispanya; (18 cm'lik kelepçeli kalıp için)

 
3 adet oda sıcaklığında yumurta
3 Türk kahvesi fincanı toz şeker
3 Türk kahvesi fincanı un
1 Türk kahvesi fincanı yoğurt
1 yemek kaşığı sıvı yağ
2 yemek kaşığı kaynar su
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Kreması:

2 su bardağı süt
1 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı un
2 tatlı kaşığı mısır nişastası
1 paket vanilya
1 adet yumurta sarısı
1 paket sade krem şanti (yarısını kullanacağız)

Hazırlanışı:

Öncelikle yumurta aklarını cam veya çelik bir kasede bembeyaz ve katı kıvama gelinceye kadar çırpalım. Toz şekerin yarısını ekleyip şeker eriyinceye kadar çırpalım. Ayrı bir kapta kalan şekeri kabın bir kenarına, yumurta sarılarını diğer tarafa koyalım ve kaynar suyu şekerin olduğu tarafa koyup hepsini hızlıca çırpmaya başlayalım. 6-7 dk. kadar çırpalım. Şeker eriyince yağı ve yoğurdu ekleyip çok az çırpalım.
Toz malzemelerin hepsini birlikte eleyip, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çırpma teli ile az daha çırpalım. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli kullanıyoruz) Tabanına yağlı kağıt serdiğimiz kelepçeli kalıba dökerek, (kabın kenarlarını kesinlikle yağlamıyoruz) ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 30 dk. kadar pişiriyoruz. (Benim fırınım için pişirme süresi 30 dk. yeterli oluyor belki sizin fırınınız için 45dk. veya 1 saat sürebilir. Ben alt-üst turbo da çalıştırıyorum. Ama internette araştırdığım bilgilerde kesinlikle turbo ayarını açmayın diye yazıyor. Bir keresinde açmadan denedim ama hiç bir şekilde kabarmadı. Bu kesinlikle fırından fırına değişiklik gösteriyor. Sizde bir çok deneme yaparak kendi pandispanyanızı pişirmenin doğru yolunu bulabilirsiniz.) Pişen pandispanyanızı fırından hemen çıkartmayın. Fırının kapağını hafif aralayıp 2-3 dk. kadar fırında bekletin. Fırından çıkarttığımız pandispanyayı kalıbın kenarlarından bıçak yardımıyla sıyıralım ve kalıbın içinde 10 -15 dk. soğumaya bırakalım. Daha sonra bir telin üzerine kalıptan çıkartıp tersine çevirelim ve soğumaya bırakalım. (Streç filme sarıp 1 gece dolapta bekletebilirsiniz. Ama ben 3 saat kadar beklettikten sonra 3 parçaya böldüm. Gayet düzgün bir şekilde kesildi.)

Krema için;

Krem şanti hariç bütün malzemeyi bir tencereye alıp ocakta çırpma teli ile karıştırarak pişiriyoruz. Pişen krema ılıdığında 1 bardak süt ile hazırladığımız krem şantinin yarısını kremanın içine koyup mikser ile 3-4 dk. çırpıyoruz. Kalem krem şantiyi pastanın dış kaplaması için kullanacağız. Bu nedenle biraz dolapta beklemesi daha iyi olacaktır. Bu aşamalardan sonra pastayı katlandırmaya sıra geldi. Yoğurtlu pandispanya yaptığımız için ayrıca kekini ıslatmamıza gerek kalmıyor. Çünkü keki süngerim si ve nemli bir kıvamda oluyor. Kelepçeli kalıbın altına kekin üst yüzeyini ters çevirip elimizle bastırarak koyuyoruz. Hazırladığımız kremanın yarısını koyup yayıyoruz ve üzerine dilediğiniz meyveleri koyabilirsiniz. Ben muz, file badem ve damla çikolata kullandım. İkinci pandispanya katını koyup tekrar elimizle bastırıyoruz. Ve kalan kremayı koyup meyveleri yerleştiriyoruz. Üçüncü ve son katı koyup tekrar bastırıyoruz. Kelepçeli kalıbı açmadan bir bıçak yardımıyla kenarından bir tur sıyırarak dönüyoruz. Ve kelepçeli kalıbı açtığımızda karşımıza dümdüz bir kalıp çıkıyor. Kalan krem şanti ile etrafını sıvıyoruz. Elimizdeki malzemelerle dış süslemesini yapıp kapaklı bir kapın içinde dolapta 1 gece bekletiyoruz. Afiyet olsun...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...